975x600shutterstock_181996415

Online a sociální média

Den s Content Managerem

8 Pro , 2015  

„Takže co vlastně děláš?ptají se mě často lidé a já úplně nevím, co jim odpovědět. Zatěžovat je cizími slovy jako content & community manager nebo social media specialist se mi moc nechce. Lidi z branže by samozřejmě věděli, ale zkuste takhle odpovědět mé matce, nebo dokonce babičce! Většinou tedy odpovídám, že vymýšlím obsah na sociální média a spravuji je

„Takže se celý den flákáš na Facebooku!přichází rychlá reakce. A já si tak v duchu říkám: „Kéž by!.

7:00 – Vstávat a aktualizovat

Pokud nevstávám už s telefonem v ruce, vrhám se jako první po něm. Svět sociálních médií nikdy nespí, během posledních hodin internet vychrlil nové senzace a příběhy. Neprošvihla jsem něco? Zkontroluju Facebook, Twitter, nové hashtagy a senzace!

7:30  Snídat a aktualizovat

U snídaně přichází většinou na řadu e-maily. Podívám se, jestli nepíše klient nebo nadřízený a sedí dedlajny, které jsme si domluvili.

8:30  Mobilní šichta

Cestou do práce znovu aktualizuju Facebook, Twitter a Instagram. A koukám, jestli se za předchozí hodinu a půl nevyrojily nové příběhy.

9:00  Ahoj, kanceláři!

Telefon měním za desktop, než všechno najede, uvařím si kávu a naliju si sklenku vody. Přihlašuju se na první klientský účet…

9:30  Virtuální pokec

Zkontroluju všechna upozornění na Facebooku, Twitteru a Instagramu u jednotlivých klientských účtů. Rozkliknu si posty, které se publikovaly den před tím a sleduji úspěšnost příspěvků. Odpovím na veškeré pozitivní komentáře a uklidním několik rozvášněných haterů. I když bych ráda, aby má indentita správce zůstala navždy skrytá, najdou se slabé chvíle kdy pod svým jménem olajkuju nebo okomentuju komentáře na klientské stránce.

10:00  Obsah je král

Napiju se studené kávy a zvětralé vody a otvírám nástroje pro správu sociálních médií. Vytvořit týdenní plány dá docela zabrat. V pondělí a v úterý přemýšlím jako automobilový nadšenec s touhou vlastnit nového Passata, ve středu jsem máma od plotny, čtvrtky a pátky patří studentskému bydlení a hledání neotřelých tipů do bytů. Díky bohu za všechny ty Pinteresty a Mashably!

11:55  Přichází krize

Nápady nikde, kurýr s obědem taky nikde. Je tu polední krize! Vyleju ledovou kávu a připravím si novou. Provětrat hlavu, protáhnout nohy. Sláva, Pho konečně dorazilo.

13:00  Druhý dech

Po obědě si opět otvírám stránky klientských účtů na Facebooku, Twitteru a chytám druhý dech. Aktualizace, překlikávání z jednoho panelu na druhý až dvacátý. A zase aktualizace. A nová zpráva a nové komentáře. Ujišťuju se, že jsem se přihlásila pod klientským účtem, a odpovídám.

Plním týdenní plány post po postu. K dobrému copy hledám vhodný obrázek nebo naopak. Záleží, jaké databáze poskytuje klient. Když nic nenajdu ani na 86. stránce, volám grafikovi, zda by mi připravil vizuál na míru.

15:00  A druhá krize…

Odpolední krizovku zažene další káva a rychlé cukry z prvního šuplíku. Pro odreagování kouknu na Instagram. Rovnou tam hodím za klienta novou fotografii. I když běžně postuju večer, dnes mám tematicky laděný post k odpoledni. Vybírám amaro, lux 50 a radikální tilt shift. A hotovo!

15:15  Plná schránka

Dlouho jsem nekoukala do e-mailu. 8 nových zpráv a z toho 5 od klienta! Podklady k nadcházející klientské události a informace k novému partnerství. Vymyslet na tohle interaktivní posty bude asi oříšek. Nechám to raději na zítra.

15:30  Jen to ne!

Kontroluju, jak se daří instagramovému příspěvku. Žádné komentáře, žádné lajky? To je divný. Ježišmarjá! Vždyť já to publikovala na svém profilu! Rychle mažu příspěvěk, odhlásit, přihlásit a publikuju znovu a lépe. Dobrým znamením jsou okamžitá upozornění.

16:00  Třetí dech

Zbývá naplánovat už jen víkendy. Když je kreativita na bodu nula, sáhnu po klasických frázích jako „Víkend je tu!“, „Horečka sobotní noci“, „Krásnou neděli!“, „Připravte se na nový týden“. Ať je tonalita příspěvků jakákoliv, tohle se dá použít vždycky.

17: 00  Cílová rovinka

Plány jsou hotové, teď je jen poslat ke klientovi. Upozorním klienta, že je naplánovaný další týden a poprosím o schválení. Rovnou si vytvořím připomínku, že se mám klientovi ještě v týdnu připomenout.

18:00  Oficiální konec

Ukládám všechny dokumenty, podklady a nápady na další týden. A konečně vypínám počítač. Vyliju plný hrneček kávy a vyrážím domů. Cestou v tramvaji zkontroluji klientský Twitter, ke kterému jsem se odpoledne už moc nedostala. Zajímavé zprávy retweetnu a prohlédnu si notifikace.

20:30  Večerní aktualizace

Po relaxu ve městě zapínám doma počítač a kontroluju, jak se daří dnes vypublikovaným příspěvkům. Odpovídám na komentáře. Zprávy nechám až na zítra. Olajkuju nové instagramové fotografie, na kterých je označený klient, ty nejlepší vyberu a uložím. Zchecknu rychle Twitter a vytvořím nový tweet. Nakonec ještě Pinterest, třeba najdu něco zajímavého.

23:00  Klid na lůžku

Konečně v posteli. Dám mobil do nabíječky, nařídím budíka a naposledy zkontroluji všechny klientské účty. Už se mi zavírají oči, ale ještě zbývá Instagram. Odpolední příspěvek měl docela úsp…


O autorovi: Administrátor Boomerang


, ,

Sdílejte článek:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

72 − 62 =

Přihlaš se k odběru newsletteru a již nikdy nepříjdeš o žádný článek.